Consuming is all about communities..,

Consumenten groepen zijn eigenlijk online netwerken

Dankzij de populariteit van social media is het voor merken mogelijk om engagement te realiseren bij iedere doelgroep. Vaak heeft men dan als doelstelling het vormen van een betrokken community rondom een merk. Natuurlijk is het dan wel een voorwaarde dat je product of dienstverlening goed in elkaar zit en dat je een levendige online merk aanwezigheid hebt.

Social media groeien nog steeds en de consument weet een merk daardoor sneller te vinden. Bedrijven, organisaties maar vooral merken willen aanwezig zijn op social media en deze kanalen voor verschillende doeleinden inzetten. Hiervoor worden brand communities gebouwd. Recent onderzoek toont weer aan dat een verhoging in interactie leidt tot hogere brand commitment. Brand commitment wordt hierbij gerelateerd aan merkloyaliteit en aankoopintentie. In-a-nutshell zorgen communities dus voor veel conversie.


Kijk hier voor alle Consumenten Trends


 

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

About zomerinhuis.nl

Ik help merken en organisaties met de activatie van hun doelgroepen, door sterke strategie te 'verpakken' in design dat harten raakt, in taal die mensen in beweging brengt en dit alles strak te vertalen in online techniek.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: