SeoSequels..,

VINDBAAR IS HANDIG, SCHAALBAAR IS KEY:

Vroeger zochten we iets op Google. Nu weet Google waar we zijn, wie we zijn en wat we zoeken. Dus moet je als organisatie mee op de infrastructuur die er al ligt. Want.., anders word je niet meer gevonden. No search results description. No sales..!

Hoe vind je wat je zoekt in de almaar groeiende berg data? Zoekmachines helpen ons daar al jaren bij, maar in 2017 worden ze slimmer dan slim. Google kan je zoekopdrachten met slimme algoritmen voortaan aanvullen met zogenaamde ’semantische context’. Zoekmachines gaan zo antwoord geven op je vragen, in plaats van resultaten geven op een zoekterm. Het bedrijf wéét namelijk wie jij bent, waar je bent en waar je eventueel behoefte aan hebt. En dat is slechts één voorbeeld van het steeds slimmere gebruik van de grote hoeveelheid data die er bestaat.

De steeds veranderende werkwijze van Google heeft voor- en nadelen voor jou als ondernemer of organisatie . Heb je je website volgens de regels van Search Engine Optimalisation ingericht? Mogelijk moet je dit opnieuw (laten) doen. Een voordeel is wel dat je beter wordt gevonden door de klanten die jou écht zoeken en dat ook Google Adwords – adverteren bij bepaalde zoekresultaten – nog effectiever wordt. Wil je ook in de toekomst goed gevonden worden? Zorg in ieder geval dat je website responsive is.

Of beter nog voor zien van Behavioural Targeting.  Want online marketing wordt weer persoonlijk… Het is namelijk geweldig om te weten wie je klant is, maar weten hoe hij of zij zich gedraagt is zo mogelijk nóg wat interessanter. Toch!?

Meebewegen met de online bezoeker

Klantprofielen, demografie en zelf opgegeven voorkeuren vertellen veel over de interesses of motieven van een prospect of klant. Maar het on-site gedrag van hen laat dit direct zien. Toont aan waarin zij geïnteresseerd zijn en biedt je concrete insights in hun browsegedrag, interessevelden en -niet onbelangrijk- productvoorkeuren. Het inspelen op dit klantgedrag met behulp van behavioural marketing is geen droombeeld meer. Je kunt het nu al gericht inzetten om je marketingresultaten te verbeteren.


Kijk hier voor alle online Communicatie trends


 

Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

About zomerinhuis.nl

Ik help merken en organisaties met de activatie van hun doelgroepen, door sterke strategie te 'verpakken' in design dat harten raakt, in taal die mensen in beweging brengt en dit alles strak te vertalen in online techniek.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: