Telling is the new selling..,

Consumenten participeren graag in BuzzBrands

Want status is en blijft voor een groot deel de belangrijkste drijfveer achter consumentengedrag. In welke branche dan ook! Vooruitstrevende consumenten, die zich al in een vroeg stadium met de ontwikkeling bemoeid hebben van een product of dienst, krijgen daardoor bij de launch daarvan een geweldige ’statusboost’ voor vrienden, familie, collega’s en vooral ook: wildvreemden door dit unieke verhaal hierover te kunnen vertellen. En dit verhaal vertellen ze massaal. off- en online, via tweets, posts en andere sociomedia shares…

In short, deze ’meeontwikkelende’ consumenten zijn anderen in hun beleving steeds een stap voor; niet alleen omdat ze als eerste een uniek product in handen gaan krijgen, maar veel meer nog omdat zij zich er op kunnen laten voorstaan, dat ze al vóór de lancering hoogstpersoonlijk bij dit product betrokken waren. Over involvement gesproken…

Maar, dan moeten deze producten-to-be wèl een verhaal hebben. Dat klinkt als een klok. Of beter gezegd dat voor hen ’Buzzt’. In dit geval doordat het merk er zorg voor draagt om al dit spannende nieuws te laten ’rondzingen’. Op alle relevante comm.kanalen, in taal die eenieder begrijpt, beroert en daardoor beter wordt opgepikt.


Kijk hier voor alle Communicatie Trends trends


Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

About zomerinhuis.nl

Ik help merken en organisaties met de activatie van hun doelgroepen, door sterke strategie te 'verpakken' in design dat harten raakt, in taal die mensen in beweging brengt en dit alles strak te vertalen in online techniek.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: