Storytelling..,

De verovering van de Digital Nomads

Adverteerders beginnen hier nu op in te springen. In de doelgroep 18-35 jaar zijn steeds minder mensen bereid ongevraagd advertenties (gericht op de massa, of dus eigenlijk: ongericht) lijdzaam te ondergaan. Ze zappen weg bij reclameblokken, of nog erger: kijken bijna helemaal geen televisie meer.

Hoe bereiken adverteerders deze doelgroep wel? Via digital storytelling. Bij uitstek de altijd-aan, overal-connected generatie staat open voor relevante en persoonlijke content. Verhalen die ertoe doen, waarvan ze deel willen uitmaken. En als dat ‘branded stories’ zijn, oké dan… Dat is eigenlijk wel cool. Wie de verhalenverteller is, een persoon of een merk, is ondergeschikt aan de impact van het verhaal zelf. Of althans: het verhaal komt eerst; als dat de moeite waard is wordt naar de verteller gekeken. In dit geval met respect. En dat respect is goud waard voor merken en bedrijven.


Kijk voor een voorbeeld van storytelling op > Communicatiecase Smaak Nederland


 

Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

About zomerinhuis.nl

Ik help merken en organisaties met de activatie van hun doelgroepen, door sterke strategie te 'verpakken' in design dat harten raakt, in taal die mensen in beweging brengt en dit alles strak te vertalen in online techniek.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: