Temporaryness..,

ZET GEZAMENLIJKE DOELEN CENTRAAL:

Mensen en dus ook ondernemers organiseren zich niet langer om een ideaal, maar vanwege tijdelijke gezamenlijke doelen. Afhankelijk van de levensfase waarin een bedrijf verkeert zoeken ze medestanders en gelijkgestemden. Om die later weer om te ruilen voor anderen met eenzelfde doel.

Wie is er nog lid van een vakbond? Een politieke partij? Een omroep? Of een branche organisatie? Wat ’brengen’ deze jou!? Echte ondernemers kijken niet meer vol ontzag naar de gevestigde bastions, maar organiseren gewoon hun eigen leven. Nieuwe technologie maakt het hen mogelijk om snel en gemakkelijk een groep met een gemeenschappelijk doel of ideaal te vormen, soms met slechts één topic. Om die, na dit bereik te hebben, net zo snel weer te verlaten.

Brancheorganisaties en lobbyclubs zijn het slachtoffer van deze trend, mits ze niet op tijd inspelen op de online mogelijkheden. Geen ondernemer sluit nog een lidmaatschap voor onbepaalde tijd af. Ze bezien een probleem of uitdaging waar ze medestanders kunnen vinden.

Ga per project samenwerken met verschillende mensen. Kijk steeds opnieuw: welke mensen kunnen de beste bijdrage leveren aan deze uitdaging èn vormen een perfect team? Werk zoveel als mogelijk samen met experts, freelancers, zelfstandige ondernemers en interim-medewerkers die actuele kennis en top-notch expertise kunnen inbrengen. Hanteer het ’best-man-on-the-job-principe’.


Kijk hier voor alle MKB + Comm.trends


 

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

About zomerinhuis.nl

Ik help merken en organisaties met de activatie van hun doelgroepen, door sterke strategie te 'verpakken' in design dat harten raakt, in taal die mensen in beweging brengt en dit alles strak te vertalen in online techniek.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: