Believing is the new buying…

CONSUMENTEN WILLEN DE ’SOUL’ ZIEN ACHTER DE SALES VAN EEN BRAND:

Buzz stories zijn nog beter als ze niet alleen over een fantastisch product of geweldige dienst gaan, maar als ze ook aanhaken bij een bredere beweging of een doel waarin consumenten kunnen geloven of waaraan ze zich kunnen commiteren. Het gevoel om ergens bij te horen – iets belangrijks of exclusiefs – gaat wel even wat verder dan de opwinding die daadwerkelijk bezit veroorzaakt.

Veel consumenten geloven stellig in de producten die ze kopen en zo steunen, zeker als aan dat product of de partij daarachter een ecologisch of sociaal verantwoord idee ten grondslag ligt. Precies daarom is crowdsourcingsite Kickstarter (om maar even een  voorbeeld te noemen) zo’n succes. Kickstarter claimt dat een start-up acht keer meer kans heeft om via dit community platform geld bijeen te halen en zo een businessidee te verwezenlijken dan wanneer men dit doet bij een gevestigd (commercieel) bedrijf of een bank.

Een ander goed voorbeeld: Razoo, een van de eerste Amerikaanse crowdfundings platformen dat zich exclusief richt op de non-profitsector. Eind 2013 al, brak Razoo voor het eerst door de magische grens van USD 100 miljoen aan bijeengebracht kapitaal…

Nog een klinkende case geeft DOVE. Met haar Campaign for Real Beauty wakkert dit merk een online-discussie aan over echte schoonheid. Die volgens hen diep van binnen zit. Niets nieuws qua stelling. Maar wellicht wel nieuw als trending topic voor een beauty merk…


Kijk hier voor alle CommunicatieTrends


Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

About zomerinhuis.nl

Ik help merken en organisaties met de activatie van hun doelgroepen, door sterke strategie te 'verpakken' in design dat harten raakt, in taal die mensen in beweging brengt en dit alles strak te vertalen in online techniek.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: