CM (Community Manager) now guides CEO..,

Er is één rode draad die alle sociomedia en dialogue marketing trends met elkaar verbindt; de ontwikkeling van social companies onder invloed van maatschappelijke veranderingen. In een social company zijn, in tegenstelling tot een marktcompany, niet de omzet- en winst-maximalisatie leidend, maar de mate waarin deze resultaten bijdragen aan de intrinsieke motivatie van de organisatie. Een motivatie die gericht is op zaken als ‘geloven in’ en ‘goed doen’.

In deze organisaties zijn de CFO en CMO niet meer de personen die de CEO met raad en daad bijstaan in de quest naar meer geld, maar de SMM (social media manager) en CM (community manager) in hun quest naar de optimalisatie van de sociale- en daamee ook de financiële merkwaarde.

Mooi voorbeeld daarvan is deze case van Ben&Jerry’s.

Kijk voor deze en 7 andere maintrends op: TrendTree 02 – SocioMediaTrends voor 2014

Tags: , , ,

About zomerinhuis.nl

Ik help merken en organisaties met de activatie van hun doelgroepen, door sterke strategie te 'verpakken' in design dat harten raakt, in taal die mensen in beweging brengt en dit alles strak te vertalen in online techniek.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: