Socialengagement..,

ORGANISATIES DIE VOORUIT KIJKEN KIEZEN ANDERE RICHTING:

Organisaties zijn momenteel nog sterk functioneel ingericht, verzuild als het ware. Structuren, culturen, processen en interne infrastructuren zijn daarop afgestemd. Echter, in een groeiende socially engaged maatschappij, waarin consumenten de marketeers zijn en (reputaties van) merken kunnen maken of kraken op basis van ervaringen die zij hebben, dragen alle activiteiten van een organisatie bij aan de reputatie en het imago van het merk.

De marketing wordt dus meer en meer gericht op de positieve ervaringen. Marketing is daardoor niet iets meer van slechts één afdeling, maar beweegt dwars door de organisatie heen. Marketing draait niet meer om het vertellen van mooie verhalen, maar om sociale strategieën waarbij alles en iedereen in een organisatie erop gericht is om positieve ervaringen te genereren.

Kijk voor deze en 7 andere maintrends op: TrendTree 02 – SocioMediaTrends voor 2014

Tags: , , ,

About zomerinhuis.nl

Ik help merken en organisaties met de activatie van hun doelgroepen, door sterke strategie te 'verpakken' in design dat harten raakt, in taal die mensen in beweging brengt en dit alles strak te vertalen in online techniek.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: