Common ground..,

BEDRIJFSCULTUUR ALS LEIDRAAD IN IEDERE DIALOOG

Bedrijven met een op conversatie sturend management en een duidelijke bedrijfscultuur (die twee gaan vaak hand in hand) scoren het beste op het vlak van social media-integratie en de bijbehorende succesvolle (online) communicatie met hun audience.  Dat is op zich niet meer dan logisch, want de bedrijfscultuur fungeert in deze gevallen als een gemeenschappelijke ’conversatiegids’ voor de werknemers en stakeholders.

Deze cultuur bepaalt en uit zich dus met name hoe zij zich gedragen en hoe ze uiteindelijk via de sociale media communiceren, zowel met elkaar als ook met klanten. Het probleem is echter dat in slechts 64% van de bedrijven de bedrijfscultuur actief wordt gemanaged en verbeterd. Nauwelijks de helft daarvan hanteert deze waarden als insteek van het communicatiebeleid,  content voor de gebruikte social media of als criteria in bijvoorbeeld het wervingsproces van nieuwe medewerkers. Als je op een serieuze manier aan de slag wilt met sociale media, heb je dus eigenlijk maar twee elementen nodig: conversationeel leiderschap en een bedrijfscultuur die leidraad is voor alle dialogen met jouw on-line audience.

Kijk voor alle marketingtrends ook ’ns op: http://slidesha.re/LKcBNo

Tags: , , ,

About zomerinhuis.nl

Ik help merken en organisaties met de activatie van hun doelgroepen, door sterke strategie te 'verpakken' in design dat harten raakt, in taal die mensen in beweging brengt en dit alles strak te vertalen in online techniek.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: