Cash in on Trust..,

VERDIENDE AANDACHT GEEFT BOOST AAN SALES EN IMAGO’S:

Denken, maar vooral handelen, als uitgever van relevante content, wordt steeds belangrijker voor succesvolle sales of een sterk image. Het succes van deze Earned Media Strategy: retweets, recommendations, likes, etc, ligt in handen van je Owned Media inzet. Deze Owned Media zijn een continue online onderstroom van waaruit je Earned Media kan laten ontstaan èn je inzet van Paid Media (advertenties, adwords, commercials, etc) steeds krachtiger wordt.

Owned Media zoals; eigen website, facebook, blog, twitter, whitepapers,how-to video’s zijn vele contentvormen die je zelf gemakkelijk kunt opzetten. Van belang is dat je op zoek gaat naar je pareltjes, de mooie verhalen van je klanten, oplossingen die optimaal aansluiten bij een specifieke (sub)doelgroep. Breng daarom jouw Buyer Personas c.q doelgroep scherp in beeld, En maak van algemeenheden, specifieke informatie, m.a.w. ‘be specific to be terrific’.

Anyway, als we dus op een effectievere wijze willen communiceren met onze klanten Џn deze willen omturnen naar fans van jouw merk of product, zullen we toch echt moeten investeren in het genereren van waardevolle word-of-mouth. Want met de online tools van nu: content creatie en conversatie, wordt er een nieuwe basis aangereikt om jouw merk slimmer uit te vinden, vanbinnen uit opnieuw op te bouwen. Echter, opener, leuker vooral. Waarom zou jij als merk altijd maar als eerste de conversatie moeten openen? Luister, get invited, reageer & geef. Pas dan onstaat de werkelijk waardevolle) dialoog.

Dus.., als je Owned Media basis goed ingeregeld is, kun je gaan werken aan je Earned Media. Met als prettige bijkomstigheid dat een goede Owned Media strategie, samen met een onderscheidend online BrandID, tegenwoordig al (bijna) genoeg is om tot verassend goede verkoop resultaten te komen.


Kijk voor alle recente Communicatie + Marketing Trends ook ’ns op: slideshare.net/EricZomer


Download hier de volledige TrendTree SocioMediaTrends_2014/15


Tags: , , ,

About zomerinhuis.nl

Ik help merken en organisaties met de activatie van hun doelgroepen, door sterke strategie te 'verpakken' in design dat harten raakt, in taal die mensen in beweging brengt en dit alles strak te vertalen in online techniek.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: