Realtime Reviews..,

ONLINE ADVIES VRAGEN: NIEUWE RETAIL/CONSUMENTENTRENDS

Ik wil het nu.., is De Trend van 2013. Als gevolg daarvan: alles Nu weten, hebben, zien, bestellen etc. onstaat een daarvan afgeleide trend die wellicht nog veel meer impact op retail-as-we-know-it zal hebben: de RealTime Reviews. Waar dit in het kort op neer komt: aangezien steeds meer mensen permanent on-line zijn, kunnen steeds meer met elkaar delen; waar ze naar luisteren, kijken, wat ze kopen, waar ze dat kopen. Ondersteund door steeds meer zoekmachines en handige Apps.

Als gevolg van deze informatie overvloed, zie je mensen weer terugvallen in een oude gewoonte ’Wat vind jij daarvan..,’ maar nu doen ze dit on-line of via Twitter. En krijgen (vaak) direct antwoord of advies. Dit zal leiden tussen 1-op-1 dialogen tussen klanten en potentiële kopers met dezelfde interesses en achtergronden, zonder dat de merken hietvan weten. Laat staan hierop kunnen reageren… Monitoren van deze dialogen of daaraan  deelnemen levert naast veel customer-insights, ook nog ’ns sympathie op. Wellicht een leuke pilot waard.

…………………………………………………………………………………………

Kijk voor alle recente Communicatie + Marketing Trends ook ’ns op: slideshare.net/EricZomer

Voor nog meer forecasts + facts & figures over on- en offline communicatie kun je ook kijken op:

pinterest.com/zomerinhuis

…………………………………………………………………………………………

Tags: , ,

About zomerinhuis.nl

Ik help merken en organisaties met de activatie van hun doelgroepen, door sterke strategie te 'verpakken' in design dat harten raakt, in taal die mensen in beweging brengt en dit alles strak te vertalen in online techniek.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: