The New Middle…,

WEGBLIJVEN VAN VEEL-VAN-HETZELFDE

Het midden van de markt is dramatisch veranderd. En daarmee ook het concurrentieveld voor veel retailers. De traditionele onderkant van de markt is onder invloed van price/value retailers langzaam opgeschoven naar het midden. De prijs en de ’squeeze’ daarop, is is dus binnen dit mid­densegment steeds belangrijker aan het worden. De meeste retailers kun­nen niet de hele markt bedienen en moeten keuzen maken om: òf een price/value retailer te zijn, of ze moeten kiezen voor een positie aan de top.

Dus veel meer als waardevol merk te acteren. Enkel voor grote spelers is het nu nog mogelijk om door differentiëring, zowel de bovenkant, als deze onderkant van de markt te bedi­enen. Dit zorgt niet allen voor een nieuwe definitie van ‘het midden’ maar –zoals gezegd- vooral ook veel meer (prijs)druk hierop.

Concreet betekent dit dus, dat prijs een steeds minder aan-te-bevelen ’tool’ wordt, binnen een succesvolle marketingmix. Juist in samenhang met een steeds minder loyale kopersgroep, die on-line uitstekend in staat is om op koopjesjacht te gaan, is het dus belangrijk om naar nieuwe, vooral ècht onderscheidende (product) en merk features op zoek te gaan. Want op Prijs alleen ga je de race om de gunst van de consument niet winnen. Dat wisten we vijf jaar geleden ook al. Alleen hebben we niet zoveel met deze info gedaan.

Dus onderscheid je. Op communicatie, (online)strategie, acties maar vooral ook op service & sympathie. 

Tags: , , , , ,

About zomerinhuis.nl

Ik help merken en organisaties met de activatie van hun doelgroepen, door sterke strategie te 'verpakken' in design dat harten raakt, in taal die mensen in beweging brengt en dit alles strak te vertalen in online techniek.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: