Socialmediafright..,

TRADITIONEEL OPERERENDE MANAGERS MISSEN STEEDS MEER BUSINESSOPPORTUNITIES

De meerderheid van de bedrijven investeert in en experimenteert met social media, zo blijkt uit recent onderzoek. Een kleine groep beweert alle mogelijkheden ervan te kennen en social media volledig te hebben geïntegreerd in hun processen. Aan de andere kant van het spectrum vinden we een groep van ongeveer 30% die totaal niet investeert in nieuwe media.

Aan de hand van eigen en onderstaand onderzoek, uitgevoerd door InSites Consulting, SSI en vertaalbureau No Problem! kunnen we zelfs voorspellen dat er een digitale kloof zal ontstaan in de bedrijfswereld. Bedrijven die al veel investeren in social media hebben namelijk aangegeven dat ze de komende jaren nog meer willen investeren, terwijl bedrijven die dat nog niet doen ook niet de intentie hebben om op korte termijn te investeren in social media. Hierdoor zullen digitale bedrijven nog digitaler worden en niet-digitale bedrijven achterop raken. We mogen aannemen dat die laatste groep daardoor een groot en groeiend deel van de consumentenpopulatie (en hun bijbehorende investeringen) zal gaan mislopen…

Kijk voor alle Marketing + Communicatie Trends ook ’ns op: http://www.slideshare.net/EricZomer

Tags:

About zomerinhuis.nl

Ik help merken en organisaties met de activatie van hun doelgroepen, door sterke strategie te 'verpakken' in design dat harten raakt, in taal die mensen in beweging brengt en dit alles strak te vertalen in online techniek.

2 responses to “Socialmediafright..,”

  1. Hans Demoed says :

    We zien inderdaad ongeveer hetzelfde verschijnsel als in de periode dat internet in opkomst was. Schoorvoetend gingen bedrijven met een website online. Een aantal bedrijven heeft het echt tot het laatste moment gewacht en werden eigenlijk door hun klanten “gepushed” om toch vooral ook met een website te komen.
    Met de sociale media zie je min of meer hetzelfde patroon. Voor een aantal bedrijven zal dit als consequentie hebben dat ze omzet mislopen. Zakelijk netwerken hoort eigenlijk al een paar jaar opgenomen te zijn in de marketingstrategie.
    Bedrijven die daar moeite mee hebben en niet goed weten hoe ze hiermee om moeten gaan kunnen daarin geholpen worden door Professioneel Netwerken Nederland ( http://www.professioneelnetwerken.nl ).

    • zomerinhuis.nl says :

      Naast dat dit type bedrijven omzet mislopen zie je ook dat bedrijven ’met‘ social media marketing strategiën bovendien veel beter scoren op reputatie (belangrijk voor het verwerven van talentvol personeel) in dit geval noodzakelijk ivm vergrijzing, innovatie (+48%)! en veel betere klant relaties opbouwen. De customer loyalty is in sommige gevallen zo groot, dat meer dan 65% van de totale omzet, bestaat uit die behaald bij bestaande klanten.

      Al met al een paar serieuze pointers om ook ’ns met een social media strategie aan te vangen. Ook benieuwd naar wat een socialmedia marketing strategie kan realiseren in reputatie + omzet voor jouw bedrijf? Kijk dan ’ns op:
      http://nl.linkedin.com/pub/eric-zomer/3/b10/16b en klik op de gele knop ’volledig profiel weergeven’ en scroll naar de cases.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: