Musicalmarketing..,

MUZIEK ALS SLIMME MARKETINGTOOL

Steeds meer retailers zien in muziek een (targetbaar) middel om zich goed te onderscheiden en profileren. Zij investeren in eigen muziek of ’soundscapes’, die direct in lijn liggen met de merk uitstraling. Dus naast de ’visual identity’ is er dus ook sprake van een ’audio identity’.

Mooi voorbeeld daarvan is Abercromby & Fitch. Bij hen is muziek een wezenlijk onderdeel van de totale shopping experience. Ze hebben eigen winkel soundtracks gerealiseerd. Deze muziek is een geïntegreerd onderdeel van hun DNA en de daarbij horende lifestyle propositie.  De muziek is voor en van jonge mensen, ingericht om bejaarden en babyboomers uit de winkel te weren. En dat lukt goed…:-)

Kijk voor alle recente Retail Trends ook ’ns op: http://www.slideshare.net/EricZomer

Tags: , , , , , , , , , ,

About zomerinhuis.nl

Ik help merken en organisaties met de activatie van hun doelgroepen, door sterke strategie te 'verpakken' in design dat harten raakt, in taal die mensen in beweging brengt en dit alles strak te vertalen in online techniek.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: