End of Pyramid:

RAISE OF THE DIGITAL DIEHARDS 

De traditionele bevolkingspiyamide – met een relatief kleine groep ouderen en een brede aanwas van jongeren aan de onderkant – is voorgoed voltooid verleden tijd. Deze pyramide maakt plaats voor een geleidelijk opgebouwde bevolking met een groei in niet-westerse Nederlanders.

De ontwikkeling van het aantal huishoudens, maar vooral de veranderende samenstelling van de bevolking, zal zijn weerslag hebben op de detailhandel. In zowel het aanbod van producten als van personeel.]Kijkend naar de grootste groep hiervan, de 55+ers, is er met deze groep iets merkwaardigs aan de hand. Zij genereren als groep namelijk de grootste groei wat internet gebruik betreft. Zij googelen en surfen zich suf in hun speurtocht naar (kwalitatieve) producten, Skypen en Pingen en omarmen social media als remedie tegen eenzaamheid. Deze Digital DieHards, 4,2 miljoen in getal en ook wel Babyboomers genoemd, zitten er relatief warmpjes bij en zijn vaak te vinden in de hoogste inkomensregionen. Deze groep is als zij uiteindelijk ’fan’ van je merk of winkel worden niet alleen super loyaal, maar ook nog ’ns bereid om je bij hun vriendenkring aan te bevelen.!!

Opmerkelijk genoeg is er voor deze goed benaderbare, begrijpbare en traceerbare groep, weinig unieks te beleven in het retail-landschap. Geen unieke winkel concepten voor hen, noch daarmee samenhangende communicatie- of marketingstrategi‘n. Het lijkt wel of de Nederlandse retailer hen bewust links laat liggen of niet wil begrijpen. Wellicht zijn ze daar zelf te oud voor.!?

Kijk voor alle Retail Trends pok ’ns op:http://www.slideshare.net/EricZomer

Tags: , , , , , , , , , ,

About zomerinhuis.nl

Ik help merken en organisaties met de activatie van hun doelgroepen, door sterke strategie te 'verpakken' in design dat harten raakt, in taal die mensen in beweging brengt en dit alles strak te vertalen in online techniek.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: